Finally.me – nowa marka, która zmienia sposób mówienia o dobrostanie intymnym
Finally.me to marka stworzona z myślą o kobietach i osobach menstruujących, które chcą świadomie dbać o swoje zdrowie intymne – rzetelnie, bez wstydu i na własnych zasadach. W centrum inicjatywy znajduje się Analiza Dobrostanu Intymnego – nowoczesne, edukacyjne narzędzie opracowane przy współpracy zespołu ekspertek i ekspertów Rady Naukowej powołanej przy marce.
2025-04-03, 13:13

To pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku, które w sposób przystępny i merytoryczny pomaga kobietom lepiej zrozumieć swoje ciało, nazwać objawy i przygotować się do rozmowy z lekarzem. Składa się z około 70 pytań opartych na obowiązujących rekomendacjach diagnostycznych , a jego celem jest nie tylko edukacja, ale także zwiększenie sprawczości kobiet w procesie diagnostycznym. Co więcej, anonimowe dane z ankiet będą przekazywane ośrodkom naukowym w celu zmniejszania luki zdrowotnej.

— Nie stawiamy diagnozy, ale dajemy kobietom narzędzie, które pozwala im zrozumieć siebie i zauważyć to, co często umyka — mówi Monika Kowalewska, współzałożycielka marki Finally.me. — To krok w stronę bardziej partnerskiej opieki zdrowotnej.

Finally.me to także linia bezpiecznych, ekologicznych produktów menstruacyjnych – od organicznych podpasek, przez kubeczki, po bieliznę menstruacyjną – a także suplementy wspierające równowagę hormonalną. Marka konsekwentnie stawia na jakość, bezpieczeństwo i realne potrzeby kobiet – bez kompromisów.

Ale Finally.me to coś więcej niż produkty. To przestrzeń edukacyjna i wspólnota – miejsce, w którym kobiety mogą zdobywać wiedzę, zadawać pytania bez tabu i poczuć, że ich zdrowie jest naprawdę ważne.

Pierwszy krok do budowania tej społeczności został postawiony już podczas premiery marki. W ramach wydarzenia odbyła się merytoryczna debata, która otworzyła ważną dyskusję o realnych potrzebach kobiet i wyzwaniach, z jakimi mierzą się w kontakcie z systemem opieki zdrowotnej. Udział w niej wzięły ekspertki – edukatorka Aga Szuścik, Katarzyna Gieroba – założycielka i prezeska Fundacji Endopolki, psychoonkolożka Adrianna Sobol oraz Katarzyna Zillmann, polska wioślarka, wicemistrzyni olimpijska, mistrzyni świata i Europy, która od lat porusza kwestie związane z równouprawnieniem kobiet i osób LGBTQ.

Ekspertki podzieliły się osobistymi doświadczeniami i wiedzą, pokazując, jak wiele jeszcze należy zrobić, by kobiety mogły czuć się zauważone, zrozumiane i realnie wspierane.

„Gdyby nie moja wizyta u ginekologa, nie byłoby mnie dziś tutaj” – powiedziała Aga Szuścik, która opowiedziała o swojej walce z rakiem szyjki macicy. Przypomniała, że ignorowanie objawów – zarówno przez system, jak i przez nas same – może prowadzić do dramatycznych konsekwencji. Jej apel był jasny: „Nie daj się ignorować. Jeśli lekarz Cię nie słucha – idź gdzieś indziej. Twój ból jest prawdziwy.”

O tym, jak ten ból wpływa na życie codzienne, mówiła Katarzyna Gieroba z Fundacji Endopolki, która przez lata sama zmagała się z endometriozą. „Nie mówić, że boli – tego nas uczono. Ale to właśnie milczenie sprawia, że kobiety rezygnują z pracy, z pasji, z życia społecznego. Musimy przestać uznawać cierpienie za normę.”

Adrianna Sobol podkreślała z kolei, jak często kobiety z niewyjaśnionymi objawami kierowane są nie na dalszą diagnostykę, ale do psychiatry. „Emocje to nie przyczyna bólu – to jego skutek. Kobieta z przewlekłym bólem żyje w lęku, a system nie oferuje jej wsparcia. Edukacja, rozmowa i świadomość to klucz do zmiany.”

Katarzyna Zillmann, z kolei zwróciła uwagę na brak dostosowania wiedzy trenerskiej i planów treningowych do fizjologii kobiet. „Nie jesteśmy małymi mężczyznami. Potrzebujemy rzetelnych badań nad ciałem kobiety – nie tylko w sporcie.” Jej wypowiedzi jasno pokazały, że nawet na najwyższym poziomie zawodniczym temat miesiączki i komfortu pozostaje tematem tabu.

Podczas spotkania ogłoszono również współpracę z ambasadorką marki, którą została właśnie Katarzyna Zilmmann.

– Finally.me to wspaniały projekt, który może mieć bardzo duży impact na przyszłość wszystkich kobiet, nie tylko tych w sporcie – mówi Zillmann. – W pełni wierzę w misję marki i cieszę się, że mogę ją wspierać. To dla mnie pretekst do tego, by mówić więcej o kwestiach luki zdrowotnej i edukować innych – podkreśla. 

Finally.me zmienia język rozmowy o zdrowiu intymnym – z pełnego niedopowiedzeń i wstydu, na oparty na wiedzy, empatii i sprawczości. Bo kobiety nie potrzebują więcej porad bez treści. Potrzebują przestrzeni, w której ich głos naprawdę się liczy. Nareszcie.

Więcej informacji na stronie marki: https://finally.me/ 

KONTAKT / AUTOR
Justyna Bakalarska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.